Ahogy autóink egyre intelligensebbek, forgalomtechnikai és közlekedésbiztonsági berendezéseink pedig egyre kifinomultabbak lesznek, lassan tényleg a sofőr személye lesz a leggyengébb láncszem a rendszerben. Az emberi hülyeségről pedig ugye Einstein óta tudjuk, hogy a világegyetemen kívül az egyetlen végtelen dolog, szóval előbb-utóbb ki kell találnunk valamit arra, hogyan tartsuk távol a kormánykeréktől az arra alkalmatlanokat. Nem pusztán a KRESZ szabályainak ismeretéről és a gépjármű kezeléséről van itt szó, hiszen nap mint nap tanúi lehetünk az utakon annak, hogy a szabályok ismerete korántsem egyenlő azzal, hogy az illető sofőr pszichológiailag is alkalmas arra, hogy a többiekkel együttműködve, rájuk odafigyelve közlekedjen.
Az általános- és a közlekedési viselkedéskultúra kialakításában sokkal nagyobb szerepet játszik a szülői példa, a neveltetés, illetve az iskolában, pedagógusok által fejünkbe vert normák, mint a forgalomirányító táblák ismerete. Erre a következtetésre jutott Georgia, Massachusetts, Texas, New York és Michigan állam vezetése is, amikor fontolóra vették, hogy kizárólag azok a fiatalok szerezhetnek területükön jogosítványt, akik igazolni tudják, hogy tanulói jogviszonyban állnak valamelyik középiskolával.
Joggal merül fel a kérdés, hogy életképes lehetne-e egy hasonló megoldás Magyarországon is? Érdemes lenne-e mondjuk sikeres érettségihez kötni a jogosítványszerzést, illetve célravezető lenne-e hazánkban is a fentebb leírt érvek alapján – és a szociális segélyezés (pl. családi pótlék) aktuális gyakorlatával összhangban – a közoktatásban való részvételhez kötni azt? Mivel a szerkesztőségben nem sikerült dűlőre jutnunk a kérdést illetően, úgy döntöttünk, szavazásra bocsátjuk a dolgot, de nem kell félni, a végeredményt semmilyen fórumon nem fogjuk beterjeszteni...
A szavazómotort ide kattintva éritek el.
(via AutoStat.hu)