Május 27-ére virradó reggel az M1-M7 autópályáról a Budaörsi útra beérkező autósok azzal a felettébb nyugtalanító jelenséggel szembesülhettek, hogy a Dayka Gábor utcai felüljáró után nem szűnik meg a buszsáv, hanem egészen a Nagyszőlős utcáig (egyelőre) meghosszabbították, egy sávba kényszerítve ezzel az autópályáról beözönlő forgalmat. Budaörsi lakos lévén úgy érzem, van némi rálátásom arra, milyen állapotok uralkodtak/uralkodnak ezen a szakaszon, hiszen nap mind nap erre járok, amikor az angyalföldi irodába igyekszem.
A képet némileg árnyalja, hogy a gigadugót – szerencsére – csak kerékpárról tudtam szemügyre venni, mert kora tavasztól késő őszig csak akkor ülök autóba, ha vidékre megyek, vagy istentelenül szakad az eső. A buszsáv meghosszabbítása előtt megszokott megadugóban viszont többször is volt szerencsém ücsörögni és el tudom képzelni, milyen frusztráló lehet, ha a sorba az egérúti felüljáró helyett a budaörsi Auchan előtt kénytelen beállni az ember. Márpedig most ez a helyzet, ráadásul Budaörs belvárosa is egész más képet fest, mint mondjuk a múlt héten. A Károly Király úti körforgalomból ugyanis folyamatosan érkeznek azok a szerencsések, akik időben kiszúrták, hogy az autópálya járhatatlan és a TESCO-nál lévő lehajtón lemenekültek onnan. Ebből azonban az következik, hogy nem csak az M1-M7, hanem a Szabadság út is telítődik, ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja.
A leglátványosabb azonban kétségkívül a virágpiac előtti szakasz, ahol eddig a legnagyobb dugóban is legfeljebb az utolsó néhány autó hátulját lehetett látni a dombtetőről, amint eltűnnek valahol a Kőérberki út környékén. Kár, hogy pont erről a szakaszról sikerült teljes mértékben használhatatlan képet készítenem, de talán látszik rajta, hogy a kocsisor most a piac bejáratánál kezdődik és erről nem a kerékpárutat felújító munkagépek tehetnek, mert pillanatnyilag a kifelé jövő oldalon dolgoznak és ott még így is nagyjából folyamatosan halad a forgalom.
Elvergődve a Sasadi útig, kíváncsi voltam, vajon a buszsáv meghosszabbításával egyidőben történt-e mondjuk járatsűrítés is az érintett útvonalon, de csalódnom kellett, mert egyetlen árva 250-est leszámítva egy busz sem ért utol egészen a Villányi útig. Ez a múlt héten még nem így volt, a Budaörsi úti buszsáv kerékpáros szemmel ha nem is életveszélyes, de mindenképp ingergazdag szakasznak számított. Annak, hogy kvázi kiürült, véleményem szerint az lehet az oka, hogy az itt közlekedő buszok az autókhoz hasonlóan az autópályán (40E, 172E, stb), illetve a Kőérberki úton (240, 240E, 87, 87A, stb) rostokolnak, tehát gyakorlatilag lényegtelen, hogy mostantól akadálytalanul száguldozhatnának a Sasadi úttól a Petőfi laktanyáig, ha el sem jutnak odáig.
Említést érdemel még a meghosszabbított buszsáv vége is, ahol a Budaörs óta araszoló, lábukat zsibbadásig kuplungoló autósok úgy veszik újra birtokba a szélső sávot, mint a karámból kiszabaduló marhák, melyek farán még füstölög a billog égette seb. Életemben annyi szabálytalan sávváltást, büntetősatut és anyázást nem láttam ezen a szakaszon, mint az elmúlt két napban. Cserébe viszont tény, hogy a BAH-csomóponthoz közeledve fellazul a forgalom, tehát a BKK forgalomcsillapító megoldása úgy tűnhet, valóban működik, de ne feledkezzünk meg róla, hogy milyen áron...
*UPDATE: A legnagyobb vicc az egészben, hogy faterom a Rahó utcában lakik. Ahhoz, hogy el tudjon indulni dolgozni mondjuk Újpalotára, ahhoz eddig vissza kellett mennie a Balatoni úton át a McDonald's-ig, hogy megkerülje azt és felhajtson ismét a Budaörsi útra, immár a jó irányban. Ez már eleve nonszensz, de legalább 3 perc alatt abszolválta. Mostantól ez a kis kurfli alsó hangon 20 percig fog tartani...
Ja és ne jöjjön senki azzal, hogy menjen fel a Sas-hegyre, aztán a Moszkva Széll Kálmán téren lyukadjon ki...
**UPDATE: Úgy látszik, mégis volt értelme hőbörögni:
Tarlós feladta, máris törölte a buszsávot
Az utolsó 100 komment: